Bästa Fredagen på länge.

Har haft sommarhockeyskola på jobbet hela veckan. 140 pojkar mellan 9-14 år, en riktig helvetes ålder vill jag lova.
"Hur många glas saft får man?"
-Ett glas.
"Bara ett?!"
-Ja.
"Men ååååh, kan inte jag få ett till?"
-Neeej..."
"Snälla du.. ?" (el som barnen fortfarande säger- schyrra då...)
-Nej! Det är bara ett glas saft.
"Men varför då?"
-för att det ska räcka till resten av grupperna och så ska ni ha till eftermiddagen också!!
"okej då.. tack för maten.. "

bara ett litet ex. efter min vecka som safttanten.


Efter jobbet idag tyckte hanna o jag att vi mycket väl var värda en öl, en afterworköl.
Vi åkte upp i gothiatowers men upptäckte att vi var en timme tidiga, tog vagnen till avenyn o hanna gick på bolaget. Sen for vi tillbaka. Men istället för afterwork öl, blev det afterworkdrinkar. o jag tog lite glass också!

Efter så åkte hanna mot party och jag hemåt. Gick av vid stigbergtorget o handlade. . Blev en hel del. för imorn är det dags för kräftskiva o kalas!

satt sen på vagnen och lyssnade på dixie chicks-you can´t hurry love. Och var redan då på toppenhumör.. Men vad möter vi då. om inte en brandbil.. på utryckning! wow. ett strålande leende lyste upp mitt ansikte och färden fortsatte som om jag vore på väg mot himlen :) så mötte vi stegbilen med sirener också.. ;) Jag är kär! haha!

så nu har jag kommit hem. kl. är mkt ska göra mig en paj tills imorn nu. tårtan gör jag imorn!
Blir nog ett riktigt höjdarkalas detta. vi blir 15 pers minst. finfint!

Ska möta upp camilliluh på tåget kl. tolv imorn också! massa att fixa.. kommer bli toppen.

och så fyller jag ju år på tisdag!! känner mig som ett barn innan julafton.. mysig känsla! :)
20 år..

dags att byta om och börja laga paj!

Kramar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback