Alla hjärtans dag 2007.

Ingen speciell dag för min del iaf.
Inget upphetsande direkt.

Jag tog hunden och gick en promenad.
Hamnade som vanligt på kajen dit mina promenader ofta bär.
Men denna kväll var annorlunda, det var som att gå genom en film, genom den sorgliga delen där man hela tiden blir påmind om vad man inte har..
Har ena pluppen i örat för att kunna höra lite musik samtidigt som jag vill höra om någon kommer bakifrån.
Går förbi glassbaren och känner snöflingorna i ansiktet, ser samtidigt två gestalter i mörkret framför mig.
De går hand i hand mot isen. När jag kommer närmre ser jag ett par, killen har två par skridskor i handen.
Jag går förbi, hejdar mina steg och hör hur rednex spelar i mitt öra- " wish you were here" ser hur tjejen skrattar o ser på sin kärlek.
Inser hur mycket jag saknar min kärlek, när händer det mig?
Tittar upp och fortsätter gå och nu börjar barry white sjunga- " let´s get it on baby" Får lust att komma hem till den där kärleken och bara slänga av mig kläderna och se den i ögonen och bara få berätta hur mycket den betyder för mig..
Jag missar precis en brandbil, va.. då var måttet rågat och jag sätter igång markoolio och linda bengtzing istället. värsta schlagern! Nu kan inget vara dåligt längre.. Ser iaf två gula sirenljus.


Emelies alla hjärtans dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback