Helgen i mora.

I fredags åkte ja med nenne till hornberga och åt tacos med kusinerna och deras killar och lilla isak och viktor. alias Fisak och Protis Protis! :) Hade det riktigt mysigt. Kollade idol och hade det fint. la oss tidigt och upp tidigt.. en liten fisak.
Sen hem och umgås med mamma, middag med mamma o momma ingrid. kollade på film och sen åkte jag och grannen på lite äventyr :) släppte till slut av henne vid wasa och jag var p väg hem då ja kom o tänka på att ta mig själv lite tid och ställde mig på kajen och ringde securitas jonas o han kom dit och snackade lite skit.

När vi plötsligt hör en tjejs dödsskrik, jag skojar inte det var ett rop på hjälp i form av ett rejält skrik..
Jag o Jonas for ur bilarna och lyste ut på siljan.. ca 60 meter ut ligger en tjej och flyter. hennes två kompisar står vid sidan och ringer sos.
tiden går och allt vi kan göra är att försöka få henne att simma in.. men det gör hon inte. . så när ropen tystnar och hon blir stilla så klär jonas av sig och hoppar i med en livboj., då har polisen kommit och ambulansen och brandkåren är på väg med båt mot henne.

hon var okontaktbar men andades så ambulansen tog hand om henne. så jag hoppas verkligen att hon blir helt okej.

det var väl allt.. jonas åkte upp på akuten och kollade så att han inte blivit för nedkyld. och jag åkte hem.

Tänk vilken tur att jag var nykter och i jonas sällskap. :)

så emilia det var nog rätt bra att banken är som den är i la spania. ;)


mm en liten traumatisk lördag.
men allt som allt en helt underbar helg!

Dags att snart dra till untorp och lämna maly och köpa tågbiljett för 1200 spänn!! men men.. första klass iaf! mor sponsrar.. som tur är,annars hade ja inte åkt hem nästa helg.. lr jo, självklart att jag gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback