En promenad i triss

Eller vad ska man kalla det. Julle och jag bar oss av för en promenad, vi skulle gå "babs-rundan" , det visade sig att han hade vinst på trisslotter som vi skulle lämna in, först en på ok. Så när vi kom dit så saktade vi in och julle trodde att om vi bestämde vad vi skulle göra för pengarna innan vi lämnade in den så skulle det gå vägen. ok, så det bestämdes att han skulle köpa motorsåg med utrustning och kläder. mm och så skulle det bli en resa - kryssning i karibien tror jag vi bestämde, en vecka med all inclusive. balkläder skulle vi köpa också. vi tänkte låtsas vara det där paret alla vill vara, med pengar! haha! Ja vi hade stora planer.
Iaf, så vann vi på ok och gick vidare till statoil, fick fyra nya lotter på statoil och skrapade, och vann då fyra nya till, så vi gick till shell och där vann vi mer. Vid det här laget hade vi gjort om planerna lite, julle hade skippat att betala av bilen i planerna, kanske skulle det gå bättre då! :)

vi vann ju även på shell så vi fick ta en omväg över till nästa ok, men där tog turen slut. . jag tror det berodde på att julle småpratade med killen i kassan.. och så började vi skrapa fel! ja tvångstankar. för det hade varit bra kul att dra iväg till karibien på kryssning. bara jag och julle! för det var planen., hur mkt vi än vann, så bara vi! hehe!

men en sak är iaf bestämd, för den blev inte så dyr. det blir fjällvandring i höst uppe i fjällen... mm såklart i fjällen..
:)
så jag kan väl ta anmälningarna på kommentarerna!

Sen hyrde vi ännu en dålig film.. "flood" inte så bra.. men ok..

och hade det inte varit skönt att inte vara sig själv för en dag.. vara någon som inte kan göra sig förstådd och bara gör höga läten. bara låta lite! finns iofs aktiviteter för sånt. men det är inget jag känner att jag kan göra whenever.

imorse blev det en morgonpromenad på 90 min med hunden. hade varit trevligare med sällskap som jag kan ventilera mina tankar lite med. blir mest att gå i telefon med camilla. tills hon börjar skolan.
vad folk har saker att göra om dagarna.
Har iaf sökt ett par jobb idag. två tror jag..
önskar att jag hade bil så kunde man sträcka sig lite längre i sökandet.

Och goda nyheter om min deklaration, vet inte om jag skrivit det, men när skatteverkets brev damp ner i brevlådan förra veckan släcktes ett ljus hos mig. ALLA jag pratat med ska få tillbaka på skatten.. någon 14000, någon 3000. Men nej , emelie ska betala 4000!! det är sånt där man bara kan skratta åt och gå till pappa och be om bidrag! ;)
men nu visar det sig att eftersom jag är skriven i mora och har jobbat i gbg kan jag alltså göra avdrag för resor och så vidare! kanske till och med kan göra på resorna med spårvagnen.. intressant.
jag funderar på att bli något ekonomiskt så det hade väl varit bra att börja lära sig.

Hade jag bara fått ett jobb nu hade en lgh inte varit fel. någonstans måste man ju bosätta sig. det är lite körigt att bo hemma..
Finns iofs dom som har det värre.

Jag ska göra någon nytta nu. om ändå klockan kunde bli åtta...

Kram

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag vill jättegärna me till fjällen!! Men jag lär ju anpassa mej efter skolan :( Men bara så du vet ;) Förlåt för att jag inte kommer hem i helgen... Jag hade velat kramas mer me dej...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback