Update from Work.

Jag är ikväll en arbetande kvinna. Blev inringd till Kung Gösta och sitta här och checka in ett par stycken som kommer ikväll.
Men det var så oerhört längesen jag var här nu att jag behöver fräscha upp minnet ordentligt. Det löööser sig..

Igår blev jag chaufför åt bror med vänner. Till Orsa och bowlade och sen lite fram och tillbaka i Mora innan jag släppte av dom på krogen och kunde sen åka hem och mysa ner mig i sängen. Tänkte kolla på en film som jag försökt ladda hem... meen alla som känner mig vet att jag är en usel nedladdare... så det blev en till katastrof... Det var tanken att jag skulle se "the notebook", var mäkta stolt då jag såg att jag kunde se filmen. Så jag la mig tillrätta och klickade play.
det funkade! ... i fem minuter, sen började den hacka... men jag gav inte upp.. låg en halvtimme och klickade ihop filmen! Sen somnade jag.

Imorse blev det en timmes promenad med maly. Jag blir paranoid av min nya stegräknare... jag hade tänkt ut en lagom promenad att gå men när jag står vid ett vägskäl kollar jag på räknaren och den visare ynka 3500 steg.. så det var bara att tänka om och gå över utmeland och vattentornet. sen hem. så det hela resulterade i ca 7500 steg.

Nu sitter jag här i receptionen och känner hur jag skulle haft glasögonen, det här med dataskärmar börjar förvirra mina ögon. (och med den kommentaren levde jag därmed upp till mina 31.7 år enl. FB vuxentestet...)

Igår hade jag en typisk Lördagsfundering. Jag satt i bilen på väg upp till mina goa kusinbarn när det kom en låt ( mitt i en 70-tals skiva mamma har i bilen..)
och de sjunger"Everything was broken until you came back" ja på ett ungefär alltså.. 
Då undrade jag för mig själv-Kan man ta tillbaka någon som lämnat en en gång?
Säg att scenariot är som så att ens kärlek kommer på en dag att det här funkar inte och personen känner inte som den trodde den gjorde och försvinner därmed ur ens liv och lämnar brustet hjärta och tårar.
Okej?
Kan man då med sig att ta tillbaka den här kärleken? har man inte bränt sina broar när man en gång gått?
Ja jag bara funderade på det igår . . . tog också upp det med min kära moster som ringde från usa igår. visade sig att hon just gjort det, så jag får väl förstå det här med känslor. men det är knepigt så jag står fast vid att fortfarande fundera på detta ett tag till...


Jo så min helg var riktigt bra!
Jag och kompis tog tag i det lilla sociala liv vi har och åkte iväg och bowla, bara vi två ( ok,det var nog inget socialt tilltag).
Vi har iaf riktigt grymma. Tror jag slagit mitt rekord i bowling på en serie (jag har nog aldrig kommit ihåg mina poäng sen förr..) 140 poäng! det var väl ändå helt ok!
Efter fyra serier var vi lagomt slutkörda och åkte hem och sov på varsitt håll.
Så nu ska vi satsa på bowlingkarriärer!

Igår åkte jag upp till kusin Milla och hennes barn Isak och Agnes. Lekte och gosade, gick promenad och gungade. åt lunch och åkte hem för att sova en timme innan nästa långpromenad.


Nu till veckan är det inte mkt planerat, har tänkt åka till borlänge någon dag och inhandla jeans och smink. Kanske ensam,kanske inte. Emil har erbjudit sig att hänga med på kupolen, men kanske inte med den entusiasm jag väntade mig.
Sen blir det badträff på Onsdag. Tre kusinbarn kommer hem till mig och ska bada i stora badkaret. Det blev stora demonstrationer då de skulle åka hem från min lilla bjudning i veckan då de inte fick bada,så kusinerna fick ge med sig och bestämma baddejt.
Annars blir det rätt lugnt. Tills Lördag! 30*2års kalas för hållban och markus. Det blir nog riktigt roligt.
Gäller bara att hitta på en bra 30års Present. Så har ni några förslag så snälla skriv!

Jag borde försöka ge arbetet mitt engagemang ett tag nu.
återkommer om någon gäst kommer och ger mig lite nytt stoff(?) till bloggskrivandet.

Auf Wiedersehn.

Kommentarer
Postat av: Ankipa

Jag - du - borlänge - till veckan? :-D

2008-08-31 @ 15:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback