Lördag.

Och Lördagen jag så länge såg fram emot, som ja så länge planerat- FEST! ingen familj så långt ögat når och solen skiner som aldrig förr! meeen.. vissa dissa o stack..

Igår var helvetet själv som brakade loss, inte bara åskan och bixtran utan mitt helvete. jag var ensam hemma och såg fram emot att åka till statoil och fixa nå gott för att sen åka hem och mysa framför tvn. Men så brakade det loss, jag hann inte blåsa håret utan sprang runt i all förvirring och letade icakortet.. men inte hemma. lillebror hade tagit med det till evertsberg,, jag blev förbannad och åkte! det blixtrade och jag svettades. jag är löjligt rädd för åskan. innan jag for hemifrån sprang jag runt och drog ur alla sladdarna!! sen tog jag pappas lastbil och packade in mig och drog.

letade mig fram till deras stuga och fick kortet i min ägo. yes äntligen.. trodde jag. statoil hade stängt..

Jag har sällan känt mig så ensam som igår när jag satt i lastbilen och lyssnade på p4 som sände från sweden rock! jag ville dit, bort från allt här. för här var jag så ensam.. jag var arg, ledsen, besviken, urfattig ( eftersom ja åkte sammanlagt ca tio mil för att hämta mammas icakort... )
nej fy, det var botten igår! och så har ja inte samvete att ringa och vara ledsen till någon.. skumt för jag vill ju att mina vänner ska ringa mig när livet suger!

kom iaf hem kl. ett och insåg att jag var ensam , det var mörkt och jag längtade efter en man. emilia,du vet, han som i sommar ska göra mig så glad! :)

somnade kl. tre när jag konstaterat att det ljusnat och nu kunde det väl ändå inte vara en tjuv el mördare ute på jakt. så jag kunde somna, för att sen vakna kl. sju av sms av tele2! det var tydligen dags att jag fick igång min mms funktion, så där låg jag och klickade ja och startade om telefonen för här skulle mms;as sen. klart, och jag sov vidare ett par timmar.
upp klockan tolv och göra sig redo för bröllop! ja tänka sig, vilket lördagsnöje..

skulle mest vara chaufför till nettan som inte kan köra själv pga operation..
så på med lite finare klädsel och iväg till sollerö kyrka för ett par fina sånger och ord.

och nu sitter jag här, har just ätit grillat hos grannen och så har lillgrannen lurat med mig att dricka öl ikväll , jag och hon! får se om vi hittar på fler ensamma själar ikväll! :)

Jag kom förresten på igår, att utan mottagning på mobilen funkar inte jag heller.. igår blev jag plötsligt totalt ensam i mörkret när till o med mobilen svek mig! och där skulle jag få vägbeskrivning.. icke! nej,total ensamhet spökade då.

Men nu så, ska vi väl se. Som grannen sa, emelie, du är singel. klart du ska ut ikväll!!
ja, klart jag ska. sista lediga helgen på länge.. ensam, men ensam är stark va..

Puss och kram .

kompis, let´s have kuuuuuuul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback