Mora!

Det blev ett fullt tåg från gbg. Jag började såklart att äta (för att inte göra något annorlunda..)
Fick faktiskt blommor och ett påskägg av min snälla chef! så även denna hemresa hade jag med mig en blomma hem. trevligt. råkade slänga påsen jag bar blomman i så jag blev att se ut som en blomsterflicka, färgglad och fin hela resan. men jag tror det uppskattades med blommor på bordet.

Dagen var i övrigt bra igår, lugnt till skillnad från resten av veckan.. min prins var in.. han är tydligen brottare. så nu ska jag börja ställa mig i den "doggy-style" positionen när han kommer in kvarvarande veckor på jobbet. kan ju funka!

En liten notis bara- ingen mår så bra som jag, låten av fronda! faktiskt en riktigt upplyftande låt! för jag tror ingen mår så bra som jag! sällan några fall, inga allvarliga iaf. hur kasst jag än kan känna mig så tror jag liksom att ingen mår så bra som jag! och det måste man ju vara jäkligt glad över! tjo!

åter till tågresan. så efter alingsås fick jag syskonpar till sällskap i mitt 4-säte. . . och syskonbråket började ( om man nu kan säga bråk.. )
Tjejen och killen tog varsin twix och började äta. efter ett tag försöker systern få sin bror att äta upp hennes bit som är kvar. och jag menar det hade man ju gjort.. meeen inte han. han svarar ist- nej jag har gått upp 7-9 kilo sen jul!

WTF?! han var kanske fjorton och pinnsmal..

Hade det där varit jag och min bror hade det aldrig hänt. vi hade setat med varsin raider( som det hette på min tid )
i käften och bara setat tysta. the power of choklad!

Jag trodde det var nog när han svarat men tjejen fortsätter- men jag har faktiskt fikat idag.. fast det kanske du också har.. ( detta är alltså en helseriös diskussion!)
och de fortsätter kontra varandra, det var pannkakor,hamburgare och gud vet vad de hade ätit den dagen.. som om den twixen skulle sätta spår då..

Satte igång mp3n så jag tänkte inte på vem som fick ta twixen.. satt på finaste biten" love lift us up where we belong" och sjönk ner i sätet..

"like a star, like a hero" laddade hem lite schlagerlåtar från årets omgång i torsdags. så nu diggar jag!
än en gång är linda min favorit, svängig och typisk bitter-singel-låt..

Idag vaknade jag 06.21 och kollade ut.. sunkigt.. somnade om lite och vaknade 07.21 och hade då drömt att jag var på väg hem,men kom baskemig aldrig hem , fick lov att åka buss genom alla småbyar mellan mora och rättvik..
men när jag slog upp ögonen och såg att jag var hemma så log jag och gick för att öppna dörren till mitt rum.. ropade in min sötnos och hon hoppade upp i sängen.
sen klädde jag mig och gick en promenad på ett par två tre km med henne.
hem, frukost och dusch.
kl. tio kom maggan och hämtade mig.. vi drog ner på stan och fikade! :)

efter det skulle vi överraska julle, så vi gick dit. men ingen hemma... så vi ringde och han var hos farmor.
så vi var inte sämre och åkte dit. såg på när hans fasters gubbe fixade bilen lite, och sen blev vi ju såklart hungriga.. prima och korv med pommes.

sen bolaget igen..

och nu är jag hemma.
skönt att vara hemma och inte ha något att göra. satte just i mp3n i mammas dator. för ja min finns ju inte längre!

men jag ska kolla lite på internet nu om ja hittar en ny.
fick ju faktiskt igen på försäkringen så det täckte 5000, det den var värd. strålande!
ska lägga till en tusing el liknande för att få en lika bra som min Asus.

tjo. jaa det är en bra dag. jag kanske inte är rikast och kanske inte den med mest pirr i magen. men attans jag är strålande lycklig ändå förstår du.

kanske ska ta bilen och överraska mormor.. lr jon..

och oj vad vi smed planer på prima.. !! haha. det blir roligt. sommarplaner och annat.
vi har skapat ett gäng. bittersinglarna tror jag är det (här tappar jag ordet för "opermanent" och får springa till min kloka far och fråga.. temporärt var svaret, men jag är osäker om det är det jag letar efter.. jaja.. usch för många parenteser i denna blogg.. ) ja det är det temporära namnet på gänget vårt! three singles.

Nu ska jag banne mig fundera på kvällen. för maggan.. jag äääääär sugen!!! aaah...
öl och gott sällskap!! bjäbba... mmm.. öl..
jaja. jag har lovar familjen. men jag vet allt att min bror ska snika sig ut.. vi får se. skönt att köra också. ja jag kör ikväll.. tar igen det nästa helg, när vi dissar dalen, för lite inbjudningar.. boooring.
vi kan själv vi!

Nu har vi badat maly också!

Ha det!
ses på onsdag camilla och rudi!

tjao.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vaddå, ska du va nykter ikväll?? Jag är trött Emelie, kom hit å håll om mej.

Postat av: majsan

ja vill väl också va hemma i mora=/

2008-03-15 @ 21:42:22
Postat av: jocke

din kompis är i tidningen idag =)
http://www.aftonbladet.se/sofismode/article2062963.ab

2008-03-16 @ 09:31:37
URL: http://jocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback