älskade vårdagar.

Det är så härligt väder ute nu, löven bara yr och det är sådär lagomt vårväder alá sverige, mulet och lite regndroppar.
Men det är då man tar sig tid att göra saker, igår blev det bullbak här hemma! helt otroligt smaskiga vetebullar med kardemumma,kanel o vaniljsocker. Fick även besök av Anna från sälen och tre manliga vänner till henne. Det var mycket trevligt besök!


På kvällen kom sen mamma o maly förbi på lite kaffe/te och nybakta bullar. Pappa kom sen också och det planerades inför nästa Påsk. Det blir en fjällstuga med härlig släkt och god mat som uppskattas..

Idag har vi sovit länge, eftersom jag vaknade tre inatt av nästäppa och gick till vår säng. (vi somnade till film i gästrummet) tittade på tv och sprayade näsan.. andreas kom sen me huvudvärk och la sig vid fem. Halv åtta somnade vi.. då är det helt ok att sova till halv tolv!

Efter att vi klätt oss gjorde andreas omelett och vi gjorde oss iordning för lite lätt trädgårdsarbete... Trodde jag ja! krattade hela bakgården,slängde lite gamla blommor som dog i höstas.. och så tillslut blev det att sopa grus från gästparkeringen, eftersom sandsopbilen kommer imorn!
Den lugna radhusidyllen.


Nu vankas kaffe, och tyvärr ingen bulle eftersom det är dags för att minska midjemåttet! med GI.
fram till nästa lördag ska vi hålla stenhårt pådet!
Då är det dags för Larz-Kristerz i Älvdalen med mamma,pappa,nenne,magnus,anita,göran. o nån mer. SKOJ!



Och så ska det pluggas..


Ozzy

Kommentarer
Postat av: Ankipa

Jag är så fruktansvärt lycklig för din skulle älskade gull!

Postat av: Therese

Har du varit duktig o pluggat menar du?! :O Jag har inte öppnat böckerna :S Kram

2009-04-17 @ 10:54:21
URL: http://peekabooo.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack tack :)

Kul, nu hittade jag till din blogg.

2009-04-17 @ 17:26:48
URL: http://sofialiv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback