sociala fall

Jag har setat och surfat runt på bland annat bilddagboken och bloggar i brist på annat. och jag blir bara mer och mer triggad av irritation av en del människor och mest tjejer. bara tjejer.. än iaf.
De ser så lätt på allt, men samtidigt inte.Någon skriver om graviditet och att det är så härligt osv. men att det blir en sista fest nu.. jag menar, vad fan tänker man med? nu vet ju inte jag om det innefattar alkohol men vad jag förstått så är det inte konstigt för denna person.
Hon har ett barn i magen men ska supa till " sista gången på länge nu"
Jag blir så upprörd att jag bara vill skaka om den här tjejen.. hennes problem helt. och det stackars barnet!!

Och så verkar hela kompisgänget leva på socialbidrag.. vilket liv!
Men de bor kvar i mora, klagar som fjortisar hela högen på att mora suger osv. och jag bara undrar- Vad i helskotta är ni kvar för??
Men ska bo där man trivs. fan de går på bidrag, det kan de väl göra överallt.. kanske dags att leta ett jobb?

Jag kanske inte är den bästa att kritisera deras beslut, men jag försöker iaf.. jag pluggar och jag beter mig inte som 14 och går på bidrag!
nån måtta får det vara!

haha, jag är så upprörd nu alltså..
och så skaffar dom barn i brist på annat verkar det som.
stackars barn att växa upp utan ekonomisk trygghet alls! inget! bidrag... vad är det att leva på?

Nej jag har då otroligt begåvade vänner, så mogna och ärliga!
och jag kan då bara hoppas att jag passar in där.

gaah!
nu ska jag plugga!


och andas...

Kommentarer
Postat av: Maggan

Right on!

2009-03-06 @ 15:24:28
Postat av: Veronica

Håller fullständigt med dig!

2009-03-07 @ 09:46:02
Postat av: Maggan

Har kollat in blogen som du sa, o JISSES alltså!! She's got issues!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback